zaterdag 7 januari 2012

The farmers wife

Afgelopen kerst lag het leuke boekje 'The Farmer's Wife Quilt' onder de boom. 


Mijn andere quilt is nog niet af, maar het einde is wel in zicht. Een goed moment voor wat afwisseling en om een nieuw project te beginnen. De patroontjes in het boek waren zo leuk dat ik meteen wilde beginnen. En na een tijdje nagedacht te hebben over de stoffen heb ik besloten om een quilt te maken met alleen stoffen uit het volgende winkeltje. Quilt it & Dotty. En zij begin het nieuwe jaar gelukkig met een uitverkoop. 

The farmers wife is een quilt die gemaakt is rond brieven uit 1922, een Amerikaans boeren magazine stelde aan zijn lezeressen de vraag: Zou jij de dochter met een boer laten trouwen, waarom wel of waarom niet? Op deze site: the farmers wife staat alle informatie over de quilt. 
Het worden 111 patchwork blokken van 8 inch. En totaal zijn er 106 patroondelen. Heel lijkt allemaal heel veel werk en heel ingewikkeld, maar het is heel leuk om te doen en door de redelijk kleine blokken heb je snel resultaat. 

Square dance

Rose Bud

Strike of Lightning

Flower pot

Mijn kerstvakantie is bijna voorbij, maar ik wil zeker proberen om iedere week een blokje te maken. Misschien wel 2. Ik heb er nu alweer een af en een 6e is bijna af. Die verschijnen binnenkort op dit blog.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten